dimecres, 12 d’abril del 2023

REFLEXIONS DE JUBILAT, 26

UNA ALTRA IMATGE INQUIETANT

La Setmana Santa ens ofereix sempre un extens àlbum de fotos amb imatges que mereixerien totes algun comentari. Les desfilades de legionaris romans permetrien treure’n molt de suc perquè de fet eren els dolents de la pel·lícula i resulta que a força de fer-los marcar el pas al voltant d’imatges religioses els hem rentat la cara. L’altra dia vaig empassar-me sencera la pel·lícula “BenHur”, la nova perquè la vella té més anys que jo, i penso que és un bon document per tenir clar quina feina hi feien els invasors romans per aquelles contrades.
Però hi ha una d’aquestes imatges de processons, que sempre m’ha fet posar nerviós: la dels legionaris de l’exèrcit espanyol portant el Cristo de la Buena Muerte alçat damunt dels seus caps pels carrers de Màlaga. Armats, espitregats i amb la barba a l’alçada del front. "A 160 pasos por minuto y un solo corazón, como un huracán de guerra desfila la Legión". La simple cançó “El novio de la muerte” ja em fa eriçar els pèls de tot el cos. Si la combinem amb la imatge sagrada de Jesús crucificat, el còctel resulta esgarrifós. Ho sento, però no acabo de veure-hi cap motiu de fervor religiós; que em perdonin els andalusos, entre ells l’actor Antonio Banderas que el van nomenar Legionario de Honor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada