dimecres, 17 de març del 2021

POTSER USANT ESQUEMES DEL LLATÍ...

Ignoro si vau tenir la fortuna o la dissort d’estudiar llatí pel sistema que ho vaig fer a 4t de l’antic batxillerat. En tot cas, us diré que vaig memoritzar les desinències de les cinc declinacions per a tots els seus casos (nominativo, vocativo, acusativo, genitivo, dativo y ablativo –ho dic en castellà perquè és la mateixa referència que quan tinc dubtes sobre les taules de multiplicar i haig de dir-me “nueve por siete sesenta y tres”) i tot això sense arribar a entendre què coi eren això dels casos, un misteri que vaig escatir molts anys més tard quan em vaig adonar que eren les funcions sintàctiques que un nom podia tenir dins la frase. Bé, doncs avui faré servir els sis casos per referir-me als nostres polítics.
NOMINATIU
Els nostres polítics segueixen entestats a repetir els errors de la darrera legislatura i convertir en inútils la presó i l’exili dels represaliats.
VOCATIU
Polítics, poseu-vos d’acord d’una punyetera vegada i demostreu-nos que la unitat amb què us ompliu la boca no és només una simple entelèquia amb la qual porteu tres anys marejant-nos.
ACUSATIU
Tornem a veure els nostres polítics fent la puta i la ramoneta, simulant enteses mentre es llancen dards esmolats després de cada reunió.
GENITIU
La irresponsabilitat dels nostres polítics és directament proporcional a la seva ambició de poder i inversament proporcional a la voluntat de servei que hauria de guiar la seva actuació.
DATIU
Missatge per als nostres polítics: Decidiu d’una vegada què voleu fer amb el futur d’aquest país, i feu-ho de pressa perquè la paciència de la gent s’està esgotant i al final arribarà a creure que l’única solució és entrar al Parlament amb bats de beisbol per fer-vos-en fora.
ABLATIU
Fa temps que molts de nosaltres hem deixar de confiar en els nostres polítics que tenen una feina important a fer si la volen recuperar.
Tot això en el benentès que quan parlo dels nostres polítics em refereixo als quI defensen el dret a l’autodeterminació i creuen que la solució és un referèndum. De la resta no en vull parlar perquè els considero poc més que simples mercenaris al servei de la metròpoli que pretén mantenir la nostra nació dins la categoria de colònia ocupada. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada