dimarts, 28 de març del 2023

REFLEXIONS DE JUBILAT 12

S’ACOSTEN DIES FEIXUCS

La instal·lació d’una tanca publicitària que m’obliguen a veure cada dia quan obro la finestra de l’habitació per comprovar el temps que fa i com m’haig de vestir (a entrada de primavera ja se sap) amb la imatge somrient d’un noiet que diu que s’anomena Pau i es presenta per ser alcalde m’ha confirmat que hem entrat en campanya electoral. El dia que me’l trobi pel carrer li comentaré que ha errat el partit, si vol ser alcalde, perquè em sembla que no li deuen haver explicat gaire bé com funcionem per aquests verals, i emparar-se sota les ales blaves d’una mena de gavina estrafeta no li augura cap aplaudiment.
Fullejo la premsa comarcal a la qual estic subscrit i tot em confirma la pitjor de les meves temences: falten dos mesos per a les eleccions municipals i ja només es parla de llistes, de candidats... D’aquí a poc començaran les promeses, els contes de la vora del foc i les fantasies animades dels programes electorals.
Davant la previsió d’aquesta allau d’informació que m’arribarà per terra, aire i aigua (en aquest cas serà difícil perquè la cosa està fotuda), he de començar a elaborar un pla de resistència que em permeti suportar tot el procés patint el mínim de danys possibles.
El pla consistirà en llençar tota la publicitat que m’arribi a la bústia sense obrir cap sobre, no assistir a cap dels previsibles mítings estúpids i insuportables que organitzaran, saltar-me les pàgines de política i opinió dels diaris, marcar com a correu brossa qualsevol correu electrònic provinent d’un partit que arribi a la safata d’entrada, no acceptar cap dels fullets i tríptics que m’oferiran els dies de mercat, caminar acotant el cap per no haver de veure les pancartes i banderoles que penjaran dels fanals...
I com decidiré a qui haig de votar? El cor, escoltaré el que em diu el cor, que és el que porto fent des de fa dècades. Si tots féssim el mateix, estalviaríem temps, maldecaps, menjades de coco i, sobretot, diners, un munt de diners que es podrien usar en tasques més profitoses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada