dijous, 16 de març del 2023

REFLEXIONS DE JUBILAT, 1

QÜESTIÓ DE TEMPS

La vida de jubilat d’entrada et porta a disposar de més hores vagaroses de les que et veus capaç d’omplir, però aquesta temença de seguida se’n va en orris en tractar-se d’una persona activa i, si ho demaneu a algú que gaudeixi d’aquesta condició, és fàcil que us diguin que no atrapen la feina i que se’n fan creus de com els fuig el temps sense adonar-se’n.
No és el meu cas, potser perquè la refotuda pandèmia va venir a estroncar un projecte d’activitats que relacionava amb aprenentatges que mai no havia arribat a fer per causa de la dedicació completa a l’ensenyament i l’escriptura, i al capdavall resulta que he après a agafar-me la vida amb el punt de pausa i contenció que mereix la meva condició física i mental.
Vet aquí doncs que disposo de temps suficient com per poder dedicar-me a allò que em plau sense haver de fer cap mena d’equilibris i reserves, però tinc la sensació que a mesura que afegeixo anys a la meva vida, i que en siguin molts, el temps va variant les seves característiques i no té la mateixa capacitat que abans. Dit d’una altra manera, els dies em passen volant i les setmanes i els mesos cauen un darrere l’altre de forma inexorable, però a la meva manera de veure ho fan a una velocitat cada vegada més rabent.
O sigui, que veig passar la vida cada vegada més de pressa i em comença a fer una certa basarda que això no tingui aturador. A veure si al final resulta que tot plegat queda en un llampec instantani!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada