dijous, 5 de gener del 2023

FRASES FETES (5)

AIXECAR LA CAMISA / fer combregar amb rodes de molí / anar de farol / passar-ne els taps

Què voleu que us digui! Fa tres anys que tinc la sensació que “em van aixecar la camisa”. Perquè soc força crèdul, tot s’ha de dir, i no costa de fer-me combregar amb rodes de molí. Hauria de ser una mica més desconfiat i aprendre a posar filtres al que m’arribi, però deu ser que em fa mandra.
Us puc ben assegurar que m’ho vaig empassar. Vaig creure que anar a votar el dia 1 d’octubre serviria per aconseguir la utopia que portaven temps prometent-nos. Després em vaig adonar que tota la trepa de polítics responsables de fer el següent pas havien anat de farol. I el joc d’hòsties que ens van repartir amb total impunitat i que alguns van rebre en pròpia pell i d’altres a la consciència no havia servit per a res.
I cinc anys més tard, encara hi ha qui s’entesta a dir que només cal aplicar el mandat que va sortir d’aquelles urnes, que no hi ha d’haver cap altre referèndum... Definitivament, “ens van aixecar la camisa” i mai no seran capaços de reconèixer-ho. Potser que en passem els taps, de tota aquesta colla de polítics mediocres, a les properes eleccions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada