divendres, 21 de juny del 2024

MICRORELATS, 11

TOT UN ARTISTA

Comencen les vacances escolars i als avis se’ns gira feina. Tinc un amic que afirma que si desapareguéssim els avis el món deixaria de funcionar, i em sembla que no li falta raó. O sigui que toca tenir cura del net petit cada tarda fins que els seus pares surten del treball. L’Oriol és un sol de criatura i, tot i que sovint et reclama atenció, és capaç d’entretenir-se tot sol amb qualsevol joguina o pintant. L’àvia se n’ha anat a fer l’activitat de taitxí que fa tres dies cada setmana i m’ha deixat encarregat de controlar el belluguet de casa i d’estar per ell per cobrir les seves necessitats materials, afectives i de relació.
Com que he vist que s’entretenia tot sol a l’habitació on hi té les joguines, m’he assegut a la taula del menjador a fer els mots encreuats del diari, una activitat que no deixo de fer cada dia. Al cap d’una bona estona, estranyat de no sentir cap soroll cap a la banda del passadís, m’he aixecat per controlar la situació i he quedat garratibat. En cosa d’un quart d’hora ha aconseguit decorar mitja paret del passadís amb un retolador negre que no sé pas d’on deu haver tret.
-Avi, has vist quantes coses hi havia dins del retolador?
-Però què has fet? L’àvia se’ns enfadarà molt.
-No pateixis, avi. Ja hi parlaré jo, amb l’àvia -m'ha tranquil·litzat en veure la meva cara de preocupació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada