diumenge, 28 de maig del 2023

REFLEXIONS DE JUBILAT, 51

EXERCICI DEMOCRÀTIC

Després d’aquestes vacances autoimposades, reprenc el mal costum de torturar-vos cada dia amb un escrit que segurament seria del tot prescindible, però que em permet la pràctica de l’escriptura sistemàtica per no perdre el costum iniciat amb la punyetera pandèmia.
Avui he anat a votar, per convicció, per responsabilitat i per militància democràtica (no partidista, perquè no em veuran mai en cap partit). Érem pocs al col·legi electoral; hi havia força més apoderats dels partits i llistes que es presenten a les municipals que no pas votants amb el DNI i el sobre a la mà. M’ensumo que la participació serà minsa.
Això que us deia, que he votat, després de comprovar que figurava al cens i després que la presidenta comprovés que només hi tirava un sobre (volia garantir que no n’hi introduïa dos, perquè amb els temps que corren i que parlen de tupinades, vés a saber!). I durant tot el procés no m’he tret del damunt la sensació d’estar fent una cosa banal, la importància de la qual resultava relativa vist l’ambient en què es desenvolupava tot plegat.
I la memòria m’ha dut cinc anys i mig enrere quan vam poder participar d’una votació èpica, quan es respirava un ambient de neguit (pel perill que vinguessin els picolos o els piolins a hostiar els votants), de fermesa (perquè estàvem fent una cosa prohibida i ja se sap...), d’il·lusió (perquè llavors ens movia un objectiu que crèiem abastable), d’esperança (perquè ens semblava que podíem canviar el futur del país)...
En fi, que si em donen a triar, prefereixo la normalitat d’avui encara que sigui una mica insulsa, però els qui vam viure aquell referèndum el durem sempre a la memòria. Dels fets d’aquell 1 d’octubre, ni oblit ni perdó! Que ho tinguin clar els qui es pensen que hem passat pàgina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada