dijous, 20 de gener del 2022

SINCERITAT

Si resulta que aquests darrers dies hi ha hagut fins a 12 funcionaris del Parlament que han demanat acollir-se a la possibilitat de cobrar sense fotre brot, és a dir sense fer ni la mica de brot a què deuen estar acostumats, em venen al cap dues preguntes que no em sé contestar:
Quants funcionaris deu arribar a tenir el Parlament?
Van entrar-hi tots alhora i ara resulta que n'hi ha un munt en edat de prejubilació? (21+12=33)
De debò algú es creu l'argument que l'objectiu de la mesura és la renovació i rejoveniment de la plantilla?
Però sobretot n'hi ha una que m'he fet a mi mateix:
Si quan vaig complir 60 anys m'haguessin proposat quedar-me a casa sense treballar i cobrant el meu sou íntegre, què hagués fet?
La resposta, que ha sigut en veu baixa, m'ha provocat una íntima vergonya que em veig obligat a compartir amb vosaltres. Segurament hauria acceptat l'oferiment i hauria netejat la meva consciència dient-me que així em podria dedicar només a escriure, i que ja m'ho havia guanyat després de tants anys cotitzant.
Si no voleu passar vergonya, més val que no us feu la pregunta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada