dissabte, 17 d’abril del 2021

ALTS CÀRRECS

D’una informació caçada al vol a TV3 n’obtinc l’extraordinària dada de 29 alts càrrecs de la Generalitat al Departament d’Acció Exterior, que contrasten, i força, amb els 9 del Departament d’Economia. Ja no em vaig ni fixar en el llistat de càrrecs de confiança, que caldria afegir-hi, perquè soc de lletres i no tinc capacitat per càlculs tan elevats.  
Automàticament em quedo fred, garratibat, (“empanat” que dirien els joves), i trigo una estona a digerir la informació que acaba d’entrar a computació interna del meu cervell una mica tronat per 65 anys i escaig de maltractaments.
VINT-I-NOU? A ACCIÓ EXTERIOR? Au va, home! D’entrada em resisteixo a creure el que acabo de sentir, tot i que la dada es pot confirmar. Però no resulta que el departament que dirigeix el pobre conseller, que han inhabilitat perquè un jubilat se’n va anar de la llengua i va agrair el molt que havia fet per preparar el referèndum de l’1 d’octubre a Mollerussa, amb prou feines si tenia competències i algunes encara les hi van “xapar” amb el 155?
De veritat, jo diria que algú ha de fer una mica d’endreça a la macroestructura de poder que hem anat muntant per gestionar les escorrialles que ens permeten des de la metròpoli. No pot ser que el poc pressupost que tenim se’n vagi en sous d’alts càrrecs, alguns dels quals de molt dubtosa necessitat.
I llavors penso que podria ser que haguessin triplicat els càrrecs per allò que el govern central els té el dit a l’ull i no els deixen de petja. N’hi deu haver un que munta algun temperi per cridar l’atenció d’”Asuntos Exteriores” i mentre es dediquen a tallar-li les ales, n’hi ha un altre que treballa en una altra direcció i fins i tot un tercer que, de manera discreta i sense fer cap mena de polseguera, fa la feina que interessa sense que se n’adonin els del CNI.
Si és així, es podria entendre, es podria arribar a entendre... 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada