diumenge, 1 de novembre del 2020

FRASES FETES EXEMPLARS, 34

 SER MÉS LLARG QUE UN DIA SENSE PA

Una altra referència a aquest aliment bàsic de la nostra cultura que es tenia poc menys que com a sagrat. Potser alguns recordareu com els pares i avis, abans de llescar el pa, hi feien el senyal de la creu amb la ganiveta, demostració  inequívoca de la relació que establien, des de la seva religiositat un punt supersticiosa, entre un aliment bàsic i la simbologia que els havia inculcat l’església. Sigui com sigui, llençar un crostó de pa era pràcticament un pecat i se n’aprofitaven fins les darreres engrunes. En fi, que no es concebia la vida sense aquest aliment que ja coneixien al Neolític, d’aquesta necessitat en ve l’expressió. I avui em serveix per dir-vos que això que estem vivint “s’està fent més llarg que un dia sense pa”. Si miro enrere i penso que a mitjans de març crèiem que seria cosa de quatre dies, m’esgarrifo. Si torno a començaments d’estiu i penso que per Sant Joan vam poder fer la primera trobada de la família al complet i  confiàvem que ja anàvem per bon camí, em poso de mala lluna. Si em planto a mig estiu i recordo que aquesta merda va començar senyals de rebrot, m’emprenyo. Si reculo a començaments de setembre amb tota la lletania de consells i bons auguris de començament de curs, trec foc pels queixals. Si miro tan sols dues setmanes enrere, ho veig tot força negre. Si penso en les festes de Nadal, comptant que el cerimonial del tió és de les poques tradicions que encara ens ajunta tots al menjador de casa, em desanimo... En fi, allò que us deia, que “s’està fent més llarg que un dia sense pa”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada