dijous, 19 de març del 2020

AQUAREL·LA

La jubilació acabada d'estrenar em permet dedicar-me a activitats que mai no havia pogut tastar. Segueixo escrivint, això sí, però he decidit aprendre una mica de fer anar el pinzell damunt el paper. A la pàgina d'aquarel·les hi tinc alguns exercicis. Només hi penjo els que són visibles sense que m'hagi de caure la cara de vergonya. 
Aquests dies d'aïllament forçat dedico estones a aquesta activitat i he començat a pintar paisatges de la meva infantesa. 
L'ermita de St. Francesc em resulta molt propera perquè em transporta als meus orígens. Vaig néixer a "Can Sargantana", la casa de pagès que queda just davant la petita església que van cremar l'any 1938, en plena guerra civil. La reconstrucció es va fer en pocs anys i en un estil romànic llombard una mica qüestionable. Sigui com sigui, a mi em resulta entranyable pels diumenges a la tarda, quan els seminaristes de Vic venien a fer-nos "doctrina" i era l'únic dia que ens ajuntàvem la mainada de les cases de pagès del voltant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada