dimarts, 9 de maig del 2017

TORNA, TORNA, SERRALLONGA!

Dins la campanya "Lluites compartides" d'Òmnium Cultural, dissabte es va presentar a Vic l'exposició que commemora la lluita de tota la comarca contra la pretesa explotació de mineral d'urani a la zona del Collsacabra i les Guilleries. Em van demanar si els podia redactar el text de l'exposició i m'hi vaig avenir amb tota la il·lusió del món. La quantitat de documents i testimonis que em van fer arribar em va portar records de quatre dècades enrere. Dissabte passat es va inaugurar l'exposició en un lloc emblemàtic d'aquest moviment: el pati del col·legi Sant Albert, ara Biblioteca Joan Triadú. Trenta-nou anys després d'estrenar-se, els Esquirols van tornar a cantar al mateix lloc la cançó "Torna, torna, Serrallonga". El Comitè Antiurani d'Osona va arribar a agrupar en un mateix objectiu tota la gent de la comarca. Els darrers en apuntar-se al moviment van ser els partits polítics i els sindicats. No n'hem après gens. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada