diumenge, 25 d’octubre del 2020

FRASES FETES EXEMPLARS, 27

 FER ELS ULLS GROSSOS

Vaig a fer el volt amb bicicleta per Osona Sud i de tornada pel camí que va des de Malla cap a La Guixa passo pel costat d’una antiga pista poliesportiva que han reconvertit en pista d’skate una mica tronada. Hi ha una vintena llarga de joves amb monopatins i bicicletes i una bona colla asseguts en cadires plegables fent-la petar i bevent, sense que cap d’ells llueixi ni el més mínim rastre d’una mascareta de protecció. Han tancat les pistes de Vic i han hagut d’emigrar. Abans d’enfilar la pujada que porta fins a La Guixa, veig aparèixer un cotxe de la Guàrdia Urbana de Vic que em ve de cara, m’arrambo i m’espero a peu dret en una raconada per veure el que m’imagino que serà un festival repressiu. Sí, sí... La patrulla afluixa la marxa, els congregats corren a posar-se mascareta (els que en duien a la butxaca), els asseguts fan com qui vol aixecar-se, alguns s’acosten fins als cotxes que tenen aparcats al costat de la pista, i la parella de guàrdies “fan els ulls grossos”, miren cap a una altra banda i s’allunyen en direcció a Malla sense dir-los ni ase ni bèstia. No pot ser! No m’ho acabo de creure!

Mentre reprenc la pedalada cap a Vic penso que, de fet, ja ho he viscut al parc de sota casa: l’altre dia dues noies que portaven l’armilla vermella d’agents cíviques s’entretenien a segellar la instal·lació d’Street Work Out (no entenc per què tants anglicismes) mentre dos pallardassassos seguien fent girimègies penjats de les barres com dos micos. Ni es van immutar ni van deixar d’usar una instal·lació que està tancada des de fa dies. No segueixo perquè llavors diuen que els que tenim una certa edat sempre estem criminalitzant el jovent. Segurament són només una mínima proporció els que se salten totes les normes, però redéu, són tots al parc de sota casa!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada