dissabte, 30 de desembre del 2023

MILLOREM EL CATALÀ , 5

DONAR a tort i a dret.

Ves a saber si es tracta que els catalans som una mica garrepes, però resulta que en català “donem” molt poques vegades, no com en castellà que fan servir el verb “dar” per a tot.

M’ha donat amb la pilota. -> M’ha clavat un cop amb la pilota.
Dona-li fort, que és de goma. -> Pega-li fort, que és de goma.
Per engegar, dona-li a la tecla blava. -> Per engegar, pitja (prem) la tecla blava.
Em va donar tanta ràbia! -> Em va fer tanta ràbia!
No es va donar compte que el seguien. -> No es va adonar que el seguien.
Em va donar vergonya que parlessis de mi. -> Em va fer vergonya que parlessis de mi.
Em dona igual! -> Tant me fa!
Li va donar un petó quan menys s’ho esperava. -> Li va fer un petó quan menys s’ho esperava.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada