diumenge, 28 de febrer del 2021

ARRAN DE LA POLICIA

Ahir vaig veure una estona el FAQS, el temps imprescindible perquè no se’m faci carregós l’etern debat que es dedica a marejar la perdiu deixant tots els fils penjant. Hi havia la Gabriela Serra, que d’ençà que va assolir la fita d’enviar l’Artur Mas a la paperera de la història no l’havíem vista més, però ara torna a treure el nas a tot arreu; un noi que el vaig trobar molt assenyat i em va proporcionar l’agradable sensació que tot i la meva edat no sóc tan carca si també hi ha jovent que pensa com jo; i també hi havia un altre noi i una noia que representaven la progressia del jovent que participa a les manifestacions i que cada dia que passa afegeixen un motiu nou a la protesta.
La noia no disposava de gaires arguments i es limitava a repetir la lletania “s’ha de dissoldre la BRIMO” perquè creu és la font de tots els problemes i quan desaparegui també ho farà la violència. No entrarem a considerar qui provoca qui i qui és el primer que llança la pedra, però en tinc una opinió prou clara i, en tot cas, acabaríem considerant que és un peix que es mossega la cua.
El noi, que es deia Pau, em va fascinar perquè mai no havia vist tanta candidesa argumental en un personatge fet i dret, amb aspecte d’haver lluitat en mil batalles urbanes amb els de les porres i les bales de foam. Va venir a dir que quan desaparegui la policia s’acabaran els conflictes, quan ningú no tingui cap necessitat insatisfeta, s’acabarà la violència, etc.
A veure, jo també he sigut jove, tot i que fa tant de temps que a vegades me n’oblido, i he sigut idealista, i m’han fascinat les utopies, algunes de les quals, com la del comunisme, m’han fotut una sonora patacada a la cara quan he copsat la realitat i la misèria que amagaven. Amb això vull dir que creure en contes de fades no és aconsellable per a la bona salut anímica de la societat. A aquest xicot se li hauria de recordar que hi ha estudis que confirmen que un 4% d’homes i un 1% de dones són amorals, i no ho són perquè la societat els hi hagi convertit com opinava Rousseau, ho són per naturalesa. Quan no hi hagi policia, què en fem? Un copet a l’esquena mostrant-los la nostra comprensió i la nostra solidaritat? La trencadissa de vidres i el saqueig de comerços és producte de l’actuació policial o de la amoralitat dels qui van cometre el delicte? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada