divendres, 17 d’abril del 2020

Microconte de confinament, 29


SANT TORNEM-HI!

 –Sí, sí, demà... No pateixis. A les vuit, com un clau. (...) Doncs mira, què vols que et digui! Això ja es feia massa feixuc. Mai m’hauria pensat que tres setmanes se’m poguessin fer tan llargues. Engeguem de ple? (...) Ja m’ho imagino. Caldrà veure com es mou tot plegat. Ens haurem d’anar adaptant. Quin remei! (...) Però què dius? Des de quan hem comptat les hores de manera estricta? Que potser no te’n recordes que mai no he tingut hora fixa de plegar i que mai no he cobrat una hora extra? (...) Això mateix, aquest era el tracte, i jo soc home de paraula. Però haver de comptar una a una les hores que hagi de recuperar... Com si no en portés prou d’avançades. (...) Collons si n’és de diferent, la situació! Et penses que em mamo el dit? Quan tot va sobre rodes i l’empresa genera guanys, cap problema, els beneficis per a l’amo. Quan la cosa es torça i comencen a haver-hi pèrdues, resulta que s’han de mancomunar. (...) Implicació? Em demanes implicació? A mi? En tens algun altre de la plantilla que em puguis posar d’exemple? Ara t’has passat un parell d’estacions. (...) No, no, tranquil que la sang no arribarà al riu. Ja sé quin és el meu paper, però no em demanis que, a més a més, calli. Jo soc així, i el que tinc al cor tinc a la boca. Si no t’agrada t’hi poses un pegat, però si callo explotaré el dia més inoportú, i llavors encara serà pitjor. (...) Amb els altres fot el que vulguis, que no poso la mà al foc per cap d'ells, però no m’ensenyis aquest recompte d’hores perquè hi sortiràs perdent, t’aviso. Collons!, que d’aquí a finals d’any queden més de trenta setmanes i, si fas recompte de les quatre o cinc hores de més que acabo “pringant” cada setmana, el deute queda més que saldat. Ara, si vols comptar, comptem, eh! Però t’asseguro t’apuntaré cada quart d’hora que faci de més. (...) Veus com parlant la gent s’entén? Les coses clares i la xocolata espessa. (...) Vinga, fins demà!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada